فوتبال نیوز

فوتبال نیوز ; سایت خبری فوتبال ایران و اروپا - آخرین اخبار لالیگا, رئال مادرید ,بارسلونا ,چلسی ,منچستر یونایتد ,بایرن مونیخ ,دورتموند

فوتبال نیوز

سایت خبری فوتبال نیوز , آخرین اخبار دنیای فوتبال ,رئال مادرید ,رونالدو ,مسی ,بارسلونا ,منچستر یونایتد ,آرسنال ,منچستر سیتی ,پاریسن ژرمن ,چلسی, اینتر میلان, بایرن مونیخ, دورتموند

___________________________________________ لوگو فوتبال نیوز :

فوتبال نیوز

بایگانی
حمایت میکنیم

تک رونالدو

تک رونالدو

خرید گریزمان، نشانه جاه‌طلبی اتلتیکو مادرید

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۷ ب.ظ

فرانک تیگانی در مطلبی توضیح داده که خرید آنتوان گریزمان نشان می‌دهد قهرمانان لیگ مثل همیشه جاه‌طلب هستند.
فصل گذشته در اسپانیا، اتفاقی در حد معجزه رخ داد. اتلتیکو مادرید لیگ را فتح کرد. این اولین قهرمانی آن‌ها پس از 18 سال و اولین بار پس از 10 سال بود که تیمی غیر از رئال مادرید و بارسلونا موفق به انجام این مهم شده.


http://setfa.net/images/qqpaymqybs0kowsrht.jpg

آنچه قهرمانی اتلتیکو را بسیار شگفت‌انگیز کرد، این است که آن‌ها از نظر مالی به هیچ وجه توان رقابت با رئال مادرید و بارسلونا را ندارند. در حالی که اتلتیکو سال به سال باید بهترین بازیکنان خود را بفروشد، دو غول اسپانیا عادت به انباشتن ستاره‌ها دارند.

این تابستان هم اوضاع با گذشته فرقی نداشته است. اتلتیکو بزرگ‌ترین ستاره‌اش، دیگو کاستا، را به چلسی فروخت. فیلیپه لوییز نیز به او پیوست و تیبو کورتوا پس از سه سال حضور قرضی در مادرید، به لندن بازگشت. این یعنی سه بازیکن کلیدی از تیم قهرمان اتلتیکو، این تیم را ترک کرده‌اند. سایر خروجی‌های شاخص، داوید ویا، آدریان و دیگو هستند اما نبود این سه به اندازه آن‌ها احساس نخواهد شد.


در این میان، بارسلونا ایوان راکیتیچ و لوییز سوارز را خریده است. شاید رقبای آن‌ها، رئال مادرید، عملکرد بهتری داشته‌اند. رئال دو تن از ستاره‌های این جام جهانی؛ یعنی جیمز رودریگز و تونی کروس را به ترکیب خود اضافه کرده است. البته باید اذعان داشت که این دو تیم بازیکنان بزرگی را نیز فروخته‌اند. الکسیس سانچز و سسک فابرگاس به پرمیر لیگ رفته و آلوارو موراتا، پایتخت را به مقصد یوونتوس ترک کرده است. به احتمال زیاد، آنخل دی ماریا نیز مانند موراتا از رئال جدا خواهد شد.

با این حال، هواداران اتلتی دلایلی برای خوش‌بینی دارند. بله، باشگاه تعدادی از بازیکنان کلیدی‌اش را از دست داده است اما خریدهای باکیفیتی نیز به تیم اضافه شده‌اند؛ مانند ماریو مانژوکیچ. دروازه‌بان سابق بنفیکا، جان اوبلاک، نیز به ترکیب تیم وارد شده است.

اما شاید برجسته‌ترین خرید اتلتیکو تا به اینجای کار در تابستان، صبح دوشنبه رسمی شد، زمانی که تأیید کردند آنتوان گریزمان آنوئتا را به مقصد ویسنته کالدرون ترک گفته است. این یک خرید بزرگ برای اتلتیکو است.

گریزمان در فصل گذشته لالیگا توانست طی 31 بازی 16 گل به ثمر برساند و از ستاره‌های درخشان لیگ بود. نکته دلگرم کننده در مورد او آن است که وی به ازای هر 140 دقیقه یک گل یا یک پاس گل به ثبت رساند و بیش از هر هافبک دیگری، ضربات در چارچوب داشت. استعدادهای فراوان گریزمان، گزینه‌های زیادی را در اختیار مربی جدیدش، دیگو سیمئونه، قرار خواهند داد.

گریزمان می‌تواند در تمامی پست‌های تهاجمی بازی کند اما بال چپ را ترجیح می‌دهد. با این وجود، هرجا که بازی کند، خطرناک است. وی با سرعت، ذکاوت و تکنیک بالای خود، امکان استفاده از رویکردی پیش‌رونده‌تر را در صورت مناسب بودن شرایط، به دیگو سیمئونه ارائه می‌دهد. این مرد فرانسوی در سیستم ضدحمله مورد پسند مربی آرژانتینی‌اش نیز می‌تواند موفق ظاهر شود.

با تنها 23 سال سن، گریزمان با بلوغ بیش‌تر، بهتر خواهد شد. شاید سیمئونه دقیقاً همان کسی است که باعث خواهد شد این بازیکن از یک جوان بااستعداد به یکی از ستاره‌های فوتبال تبدیل شود. هر چه باشد، سیمئونه توانسته خاک امثال کاستا، لوییز، میراندا و کوکه را زر کند. با گریزمان نیز شرایط همین گونه خواهد شد.

اما فراتر از تمامی استعدادهای فوق العاده و پتانسیلی که گریزمان به مانزارس می‌آورد، آمدن او یک نشانه واقعی جاه‌طلبی از سوی اتلتیکو است. نشان می‌دهد که باشگاه علی رغم محدودیت‌های مالی‌اش، همچنان مانند همیشه جاه‌طلب است.

فصل گذشته، احساس عموم تا پایان این بود که شانس اتلتیکو یک جایی بالأخره تمام خواهد شد و تلاش غیر منتـَظـَری که برای قهرمانی کرده بودند، شکست خواهد خورد. این اتفاق هرگز رخ نداد. این تابستان احساس این است که اتلتیکو نخواهد توانست دستاوردهای 12 ماه گذشته‌اش را تکرار کند. با این وجود، با این خرید اخیر، به نظر می‌رسد آن‌ها هدف دارند تا همه چیز را دوباره تکرار کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی